It´s time for OCTIME!

OCtime är OmsorgsCompagniets unika webbaserad tjänst för schema, tidrapportering, personakt och mycket mer! Med OC time får du som assistansberättigad en unik lösning som garanterat sparar dig både tid och bekymmer!

https://www.octime.se

Kontroll och överblick, flexibelt schema

Med OCtime kan du ha full kontroll och överblick över din egen assistans. Kärnan i OCtime är ett smart och flexibelt schema som tar hänsyn till och kontrolleras mot beslut, kollektivavtal och arbetstidslagen. Det går även att sammanställa och redovisa schemat efter typ av arbetspass. Schemat visar vilka assistenter som ska jobba vilka pass. Änd­ringar i schemat visas samtidigt för alla inom assistansteamet. Scheman och tidrapportersparas i OCtime vilket gör allt lättkontrollerat.

Automatiska tidrapporter

Med OCtime behöver inte din assistent lägga ned värdefull tid på att upprätta tidrapporter. OCtime skapar dessa automatiskt när månadens sista arbetspass är över. Tidrapporten baseras på schemat och tar hänsyn till typ av arbetspass, OB-tid och eventuell frånvaro. Automatiska utskick påminner om att det är dags att kontrollera tidrapporten och assistenten

Finns till för dig

OCtime är skapat i samarbete med Aiai. OCtime har fullständig insyn och förståelse för de speciella villkor och bestämmelser som gäller i assistansbranschen. OCtime gör din vardag enklare!

Vi har dessutom kunnig kundsupport som hjälper dig gärna att svara på eventuella frågor som uppstår

Tillgänglighet

Vårt mål är att OCtime ska vara enkelt, användarvänligt och tillgängligt för alla. OCtimess olika funktioner ska gå att förstå med hjälp av den informativa grafiken, utan att man behöver läsa komplicerade användar­manualer. Vi tror dessutom att vi kommunicerar mera när det är enkelt, och att god kommunikation bäddar för gott samarbete! Det finns därför möjlighet skicka meddelanden till varandra inom assistansteamet via OCtime.

Appar till OCtime finns för både iPhone och Android. OCtime är också anpassat för att fungera väl med iPad och andra pekskärmar. Det enda du behöver för att använda Aiai är en dator eller en telefon med internetuppkoppling!

I samband med starten av OCtime startar vi också OCpersonakt och journalföring

Den sociala dokumentationen utgör en viktig del av en anordnares ledningssystem. Med OC personakt erbjuds ett enkelt och säkert sätt att hantera såväl den löpande- och fasta dokumentationen som genomförandeplan och journalhantering.

OC Personakt har utformas för att ge använ­darna optimala förutsättningar att tillgodose de krav som Socialstyrelsen ställer på verk­samheten, på dokumentationen och på upp­följning av kvalitén inom verksamheten.

Vänligaste Hälsningar

Åsa Svensson- Sverigechef personlig assistans

Arbeta på OC!

Söker du ett givande,
trivsamt och stimulerande
arbete. Kontakta oss
med ditt CV.


Läs mer här

Kontakta oss

Tel. 08-649 59 00
Tel. 08-649 59 90

E-post: info@oc.se


Hitta till oss

Kontakta oss